Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 8 μήνες | 500 ώρες

ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ; ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Εθνικού και Καποδιστρικού Πανεπιστημίου Αθηνών

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ: Πληροί τις προϋποθέσεις μοριοδότησης, βάσει της ισχύουσας νομοθεσία (Ν. 4589/2019 και Ν. 4823/2021), για διορισμούς και προσλήψεις

ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων σε επαγγελματίες της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις αρχές και τις τεχνικές της Ανάλυσης της Συμπεριφοράς στην υποστήριξη παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση εξατομικευμένων παρεμβάσεων, με βάση τεκμηριωμένες πρακτικές, οι οποίες προάγουν την επικοινωνία, την κοινωνική αλληλεπίδραση, την αυτορρύθμιση, την αυτονομία, τη συναισθηματική ρύθμιση, τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και τη σχολική ένταξη παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ, καθώς και τρόπους υποστήριξης των οικογενειών τους.

Το Επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • Εν ενεργεία εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Εν ενεργεία Ψυχολόγους, Παιδοψυχιάτρους, Λογοπεδικούς, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Εργοθεραπευτές.
  • Πτυχιούχους και τελειόφοιτους δημοσίων και ιδιωτικών τμημάτων κατάρτισης στα γνωστικά αντικείμενα της Γενικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής, Ψυχολογίας, Ιατρικής, Λογοθεραπείας, Κοινωνικής Εργασίες, Εργοθεραπείας.
  • Προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, τμημάτων ψυχολογίας, ιατρικής, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας και άλλων που σχετίζονται με την παροχή θεραπευτικών υπηρεσιών σε άτομα με αναπηρία.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με μικτή μέθοδο εκπαίδευσης, η οποία περιλαμβάνει:

  • Τρεις (3) δια ζώσεις συναντήσεις, συνολικής διάρκειας 24 ωρών.
  • Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, συνολικής διάρκειας 126 ωρών.
  • Ασύγχρονη εκπαίδευση, μέσω μελέτης σχετικού υλικού.

Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί σε απόκτηση Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass (20 μονάδες ECTS).

ΕΝΑΡΞΗ: Το Πρόγραμμα ξεκινά τον Οκτώβριο του 2025 και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2026.

Οδηγός Σπουδών του προγράμματος

Αίτηση εγγραφής

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: asd.nkua@gmail.com

 

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)

Συμπτωματολογία και αιτιολογία της ΔΑΦ
Αξιολόγηση
Ανάλυση της Συμπεριφοράς και θεωρίες μάθησης
Βασικές διδακτικές τεχνικές
Διδακτικές τεχνικές για την ανάπτυξη καίριων δεξιοτήτων
Σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης
 

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Συμπτωματολογία και αιτιολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
Αξιολόγηση
Διδακτικές τεχνικές για τη βελτίωση των αναγνωστικών δεξιοτήτων
Διδακτικές τεχνικές για την ανάπτυξη της ορθογραφικής δεξιότητας και την παραγωγή γραπτού λόγου
Διδακτικές τεχνικές για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στα Μαθηματικά

Σχολική Ένταξη

Θεωρητικές προσεγγίσεις και διεθνείς τάσεις για τη σχολική ένταξη των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Προκλήσεις και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Αναπηρία, κατά τη σχολική τους ένταξη
Μέθοδοι αξιολόγησης καίριων-για-την-ένταξη δεξιοτήτων
Κατάρτιση εξατομικευμένων προγραμμάτων διδασκαλίας
Παιδαγωγικές μέθοδοι και πρακτικές ένταξης
Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού που παρέχει παράλληλη στήριξη και η σχέση του/της με το ευρύτερο σχολικό πλαίσιο