
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 8 μήνες | 500 ώρες
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ; ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Εθνικού και Καποδιστρικού Πανεπιστημίου Αθηνών
ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ: Πληροί τις προϋποθέσεις μοριοδότησης, βάσει της ισχύουσας νομοθεσία (Ν. 4589/2019 και Ν. 4823/2021), για διορισμούς και προσλήψεις
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων σε επαγγελματίες της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις αρχές και τις τεχνικές της Ανάλυσης της Συμπεριφοράς στην υποστήριξη παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση εξατομικευμένων παρεμβάσεων, με βάση τεκμηριωμένες πρακτικές, οι οποίες προάγουν την επικοινωνία, την κοινωνική αλληλεπίδραση, την αυτορρύθμιση, την αυτονομία, τη συναισθηματική ρύθμιση, τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς και τη σχολική ένταξη παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ, καθώς και τρόπους υποστήριξης των οικογενειών τους.
Το Επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε:
Το πρόγραμμα υλοποιείται με μικτή μέθοδο εκπαίδευσης, η οποία περιλαμβάνει:
Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί σε απόκτηση Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass (20 μονάδες ECTS).
ΕΝΑΡΞΗ: Το Πρόγραμμα ξεκινά τον Οκτώβριο του 2025 και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2026.
Οδηγός Σπουδών του προγράμματος
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: asd.nkua@gmail.com
Συμπτωματολογία και αιτιολογία της ΔΑΦ
Αξιολόγηση
Ανάλυση της Συμπεριφοράς και θεωρίες μάθησης
Βασικές διδακτικές τεχνικές
Διδακτικές τεχνικές για την ανάπτυξη καίριων δεξιοτήτων
Σχεδιασμός εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης
Συμπτωματολογία και αιτιολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών
Αξιολόγηση
Διδακτικές τεχνικές για τη βελτίωση των αναγνωστικών δεξιοτήτων
Διδακτικές τεχνικές για την ανάπτυξη της ορθογραφικής δεξιότητας και την παραγωγή γραπτού λόγου
Διδακτικές τεχνικές για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στα Μαθηματικά
Θεωρητικές προσεγγίσεις και διεθνείς τάσεις για τη σχολική ένταξη των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Προκλήσεις και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Αναπηρία, κατά τη σχολική τους ένταξη
Μέθοδοι αξιολόγησης καίριων-για-την-ένταξη δεξιοτήτων
Κατάρτιση εξατομικευμένων προγραμμάτων διδασκαλίας
Παιδαγωγικές μέθοδοι και πρακτικές ένταξης
Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού που παρέχει παράλληλη στήριξη και η σχέση του/της με το ευρύτερο σχολικό πλαίσιο