Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ενδεικτικές πρόσφατες δημοσιεύσεις

Gena, A. Galanis, P., Tsirempolou, E., Michalopoulou, E., & Sarafidou, K. (2016). Parent-Training for Families with a Child with ASD: A Naturalistic Systemic Behavior Analytic Model. European Journal of Counseling Psychology, 4(1), 1–99, doi:10.5964/ejcop.v4i1.72.

Γενά, Α. (επιμ.) (2017). Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση: Αξιολόγηση, διάγνωση, εκπαίδευση, θεραπευτικές παρεμβάσεις και ένταξη παιδιών με νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές με έμφαση στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Αθήνα: Gutenberg.

Makrygianni, M. K., Gena, A., Katoudi, S., & Galanis, P. (2018). The effectiveness of applied behavior analytic interventions for children with Autism Spectrum Disorder: A meta-analytic study. Research in Autism Spectrum Disorders, 51, 18-31.

Gkogkos, G., Staveri, M., Galanis, P., & Gena, A. (2019). Sexual Education: A Case Study of an Adolescent with a Diagnosis of Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specified and Intellectual Disability. Sexuality and Disability, 1-15.

Σαγρή, Α.Μ., Γενά, Α. & Ασβεστάς, Α. (2024). Συγκριτική μελέτη μαθητών Λυκείου εντός δομών παιδικής προστασίας και μαθητών Λυκείου γενικού πληθυσμού ως προς την Αυτοαποτελεσματικότητα και την Λήψη Επαγγελματικών Αποφάσεων.  Comparative and International Education Review, 30, 12-30.

Peristeri E, Drakoulaki K, Boznou A, Nerantzini M, Gena A, Lengeris A, Varlokosta S. What Silent Pauses Can 'Tell' Us About the Storytelling Skills of Autistic Children: Relations Between Pausing, Language Skills and Executive Functions. Journal of Autism and Developmental Disorders. 2024 Aug 29. https://doi.org/10.1007/s10803-024-06523-y. Epub ahead of print. PMID: 39207583

Kyritsi, E., Stefanaki, A., Gena, A. & Varlokosta, S. (2024). “Parental linguistic input and language development in a Greek-speaking child with ASD: Results from a naturalistic intervention approach”. In T. Alexiou, E. Agathopoulou, M. Dimitrakopoulou, Th. Georgakopoulos, & N. Topintzi (Eds.), 25th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics - Selected Papers (pp.336-349). School of English, Aristotle University of Thessaloniki. doi.org/10.26262/istal.v25i0.10341.

Γενά, Α., & Σιδεράκη, Α. (2024). Ενίσχυση των επιτελικών λειτουργιών παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ μέσω παρεμβάσεων εικονικής πραγματικότητας. Στο Χ. Κ. Συριοπούλου-Δελλή (Επιμ.), Τεχνολογία για την Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπτυξιακές Διαταραχές και Αυτισμό σε Τυπικά, Μη Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα Μάθησης. Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη.

Tsiouri, I.G. & Gena, A. (2025) Adaptation and Implementation of a Multi-Family Group Psychoeducational Intervention for Parents of Children with Autism: A Pilot Study. Journal of Clinical Medicine, 14, 2307.

Galanis, P., & Gena, A. (2025). Using Self-Management to Teach Social Interactions to Preschoolers with Autism Spectrum Disorder During Recess in School Settings. Education Sciences15(5), 587. https://doi.org/10.3390/educsci15050587

Papaleontiou- Louca, E. & Gena, A. (2024). Language development and theory of Mind: Presenting deficits and their importance for optimal outcomes in children with aytism spectrum disorder. In D. Katsarou, (Ed.) Childhood Developmental Language Disorders (pp 47-58). New York, USA: IGI Global. Doi:10.4018/979-8-3693-0644-4.ch004

Γενά, Α. & Γαλάνης, Π. (2024). Παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ανήκουν σε μειονοτικούς πληθυσμούς. Στο Χ. Παρθένης, Λ. Γιώτη, & Τ. Κατωπόδη (Επιμ.), Δια βίου εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες (σελ. 282-298). Αθήνα: Gutenberg.