Gena, A. Galanis, P., Tsirempolou, E., Michalopoulou, E., & Sarafidou, K. (2016). Parent-Training for Families with a Child with ASD: A Naturalistic Systemic Behavior Analytic Model. European Journal of Counseling Psychology, 4(1), 1–99, doi:10.5964/ejcop.v4i1.72.
Γενά, Α. (επιμ.) (2017). Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση: Αξιολόγηση, διάγνωση, εκπαίδευση, θεραπευτικές παρεμβάσεις και ένταξη παιδιών με νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές με έμφαση στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Αθήνα: Gutenberg.
Makrygianni, M. K., Gena, A., Katoudi, S., & Galanis, P. (2018). The effectiveness of applied behavior analytic interventions for children with Autism Spectrum Disorder: A meta-analytic study. Research in Autism Spectrum Disorders, 51, 18-31.
Gkogkos, G., Staveri, M., Galanis, P., & Gena, A. (2019). Sexual Education: A Case Study of an Adolescent with a Diagnosis of Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specified and Intellectual Disability. Sexuality and Disability, 1-15.
Σαγρή, Α.Μ., Γενά, Α. & Ασβεστάς, Α. (2024). Συγκριτική μελέτη μαθητών Λυκείου εντός δομών παιδικής προστασίας και μαθητών Λυκείου γενικού πληθυσμού ως προς την Αυτοαποτελεσματικότητα και την Λήψη Επαγγελματικών Αποφάσεων. Comparative and International Education Review, 30, 12-30.
Peristeri E, Drakoulaki K, Boznou A, Nerantzini M, Gena A, Lengeris A, Varlokosta S. What Silent Pauses Can 'Tell' Us About the Storytelling Skills of Autistic Children: Relations Between Pausing, Language Skills and Executive Functions. Journal of Autism and Developmental Disorders. 2024 Aug 29. https://doi.org/10.1007/s10803-024-06523-y. Epub ahead of print. PMID: 39207583
Kyritsi, E., Stefanaki, A., Gena, A. & Varlokosta, S. (2024). “Parental linguistic input and language development in a Greek-speaking child with ASD: Results from a naturalistic intervention approach”. In T. Alexiou, E. Agathopoulou, M. Dimitrakopoulou, Th. Georgakopoulos, & N. Topintzi (Eds.), 25th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics - Selected Papers (pp.336-349). School of English, Aristotle University of Thessaloniki. doi.org/10.26262/istal.v25i0.10341.
Γενά, Α., & Σιδεράκη, Α. (2024). Ενίσχυση των επιτελικών λειτουργιών παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ μέσω παρεμβάσεων εικονικής πραγματικότητας. Στο Χ. Κ. Συριοπούλου-Δελλή (Επιμ.), Τεχνολογία για την Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπτυξιακές Διαταραχές και Αυτισμό σε Τυπικά, Μη Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα Μάθησης. Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη.
Tsiouri, I.G. & Gena, A. (2025) Adaptation and Implementation of a Multi-Family Group Psychoeducational Intervention for Parents of Children with Autism: A Pilot Study. Journal of Clinical Medicine, 14, 2307.
Galanis, P., & Gena, A. (2025). Using Self-Management to Teach Social Interactions to Preschoolers with Autism Spectrum Disorder During Recess in School Settings. Education Sciences, 15(5), 587. https://doi.org/10.3390/educsci15050587
Papaleontiou- Louca, E. & Gena, A. (2024). Language development and theory of Mind: Presenting deficits and their importance for optimal outcomes in children with aytism spectrum disorder. In D. Katsarou, (Ed.) Childhood Developmental Language Disorders (pp 47-58). New York, USA: IGI Global. Doi:10.4018/979-8-3693-0644-4.ch004
Γενά, Α. & Γαλάνης, Π. (2024). Παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που ανήκουν σε μειονοτικούς πληθυσμούς. Στο Χ. Παρθένης, Λ. Γιώτη, & Τ. Κατωπόδη (Επιμ.), Δια βίου εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες (σελ. 282-298). Αθήνα: Gutenberg.