Το Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας ιδρύθηκε το 2016 και ανήκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η διεξαγωγή ερευνητικού έργου με παιδιά και εφήβους με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑΕιΕΑ), καθώς και με τις οικογένειές τους
Η διάδοση της επιστήμης της Ανάλυσης της Συμπεριφοράς και ειδικότερα του μοντέλου Έγκαιρης Εντατικής Συμπεριφορικής Παρέμβασης (Early Intensive Behavioral Intervention – EIBI) για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Η παροχή υπηρεσιών αξιολόγησης, εκπαίδευσης και θεραπείας σε παιδιά και εφήβους με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και ειδικότερα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με Αναπτυξιακές Διαταραχές και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, στήριξης και συμβουλευτικής σε οικογένειες με παιδιά και εφήβους με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Η παραγωγή εκπαιδευτικού, ψυχομετρικού και ερευνητικού υλικού
Η οργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημερίδων, επιμορφωτικών σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων
Η πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων που συνάδουν με τους σκοπούς του Εργαστηρίου
Η παροχή συστηματικής εργαστηριακής εμπειρίας και πρακτικής άσκησης σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ
Η συνεργασία με σχολεία Προσχολικής, Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ενημέρωση, την εκπαίδευση και τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, καθώς και την προαγωγή της ένταξης και της επιτυχούς φοίτησης των μαθητών με Αναπηρίες ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Η συνεργασία με Κέντρα Ερευνών και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής, εφόσον οι επιστημονικοί στόχοι συμπίπτουν, συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με εκείνους του Εργαστηρίου.
Διεξάγεται τριετές θεραπευτικό πρόγραμμα έγκαιρης εντατικής συμπεριφορικής-αναλυτικής παρέμβασης σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) με τη γενναιόδωρη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση (Πατήστε εδώ).
Στο Εργαστήριο παρέχονται θεραπευτικές υπηρεσίες σε 16 παιδιά και στους γονείς τους (συνολικά 12 οικογένειες). Πρόκειται για 15 παιδιά προσχολικής ηλικίας με διάγνωση «Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)» και 1 αγόρι 14 ετών με διάγνωση: «Σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες», αδελφός δίδυμων αγοριών με ΔΑΦ που παρακολουθούνται στο Εργαστήριο (πατήστε εδώ).
Η υποστήριξη των παιδιών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, καθώς και των οικογενειών τους, μέσα σε ένα πολυ-πρισματικό πλαίσιο υπό την έννοια της σύνδεσης ερευνητικών, θεραπευτικών και παιδαγωγικών παρεμβάσεων.
Η προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών ειδικής αγωγής για την παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και εφήβων με Αναπτυξιακές και άλλες Διαταραχές, με στόχο την κοινωνική και σχολική τους ένταξη και τη βελτίωση της ποιότητας της δικής τους ζωής, καθώς και των οικείων τους.
Η αξιοποίηση ολιστικών, συστημικών, διεπιστημονικών και ερευνητικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων και αξιολογητικών διαδικασιών που αποφέρουν ουσιαστικά οφέλη στο παιδί και την οικογένεια.
Οι αξιολογικές και θεραπευτικές υπηρεσίες, μέρος των ερευνητικών δραστηριοτήτων, οι σταθμισμένες κλίμακες, το παιδαγωγικό υλικό και η επίπλωση του Εργαστηρίου για τα ακαδημαϊκά έτη 2022-2024 υποστηρίζονται και παρέχονται από το: